Koukam, že to tu jede jako posledně a předposledně, takhle nám to zase
zrušej :-)
Programy, co používam (ty nativní C64):
Amica convertor - konvertor mezi nativníma C64 formátama (jen multi),
krom bitmap umí i chary a sprity, má spoustu možností a fakt konvertuje
(nepřenáší bity 1:1)
Char wadler - taky konvertor, je dost tupej, ale narozdíl od Amica umí i
hires.
Drazpaint - známý fullscreen bitmapový editor, pro "koderskou" úpravu
grafiky mi vyhovuje nejvíc (grafiku nekreslim, pokud neni zbytí).
AsciiEdi + Tyronpaint - dva editory na "kreslení" v charsetu z C64
romky. Kromě textu a barev umí kreslit v i těch charech, co jsou na
klávesách C= + D, F, C, V.
Pico - poměrně dost hc utilita od GRG, ale šikovná. Koala obrázky
(multicolor bitmap) optimalizuje pro packování. V obrázku může být
spousta "smetí" - pixely a barvy, který nejsou viditelný a mohly by být
nahrazený nulama a packovaný obrázek by pak byl menší. Toho se mimojiné
dosáhne seřazením barev color vs. video ram, což lze použít i pro nějaký
efekty. Např. přes obrázek je nějaký bílý nápis, tak se jeho barvy
nacpou do color ram a pak se mnohem jednodušeji kóduje zobrazování
takového nápisu atd.
Na obyč sprity a chary používam ty nejjednodušší editory (případně
bitmap editor a konvertor), akorát občas použiju Sprite Machine 3 a HOM
editor. HOM = Hires on Multi, hires sprite, který je podbarvený
multicolorovym (to se používá hodně ve hráh).
Potom rastereditor (na raster bary) a scrollwriter (na scroll text).
Hudbu absolutně neovládam, takže používam akorát Musanalyze - player,
který při přehrávání vypisuje ramku, po který se dá pohybovat kurzorem.
Tam kde je kurzor, tak se zaznamenává historie - vhodné pro nalezení
adresy pro synchro s nějakým gfx efektem.
Utility na C64 mam docela projitý, tenhle seznam by mohl být 10 delší,
kdybych zmiňoval vše, co použiju jen vyjímečně. Kdyby někdo něco
potřeboval poradit, jak udělat, možná bych mohl poradit :-)
Zbytek řešim přes Windows utility - ProjectOne, DirMaster, Winbouncer,
64TASS, Exomizer, Pucrunch a samožřejmě WinVice.
LHS