Konference: Commodore C64 a další

Od: LHS
Datum: 6.1.2013 10:56
Předmět: vlastní IDE64 server


Rozhodl jsem se dát v plén jeden nepoužitý nápad, třeba se ho někdo
 chytne.

Svého času jsem s Visáčovou pomocí zkoumal připojení FTDI integráče do IDE64 a USB link jsem měl už v IDE64 V3.1. To nepíču, abych se 
vytahoval, ale proto, že poměrně detailně vím, jak ta komunikace funguje.

Chtěli jsme vytvořit něco, co by využívalo nějaký IDE64 server přes USB,
který by přebíral výpočty a bylo by to něco "hoch". Bohužel to narazilo
na "několik" překážek:

- ten přenos neni zase tak rychlej, aby se dala přenášet už hotová 
grafika. Navíc ta rychlost nějak cyklicky kolísala (SOCI tohle kolísání 
nějak analyzoval a jeho USB přenos v IDE64 filemanageru je ryhlejší, než 
by měl být). V celku se snad s odřenejma prodlouženejma zádama přenesl 
jeden charset (bez videoram) za 1/25 vteřiny.

- i kdyby se výše zmíněný bod přehlédl, tak oba na PC ovládáme jen 
systémové programování, ani jeden neumíme DirectX nebo OpenGL. Prvotní 
nápad byl, že by se udělala nějaká 3D hra v OpenGL, její obrazovka by se
konvertovala do C64 grafiky a po linku by se na C64 házely jen hotový 
screeny. Nejtroufalejší byl nápad předělat takhle hru AVP2, ke který 
jsou dostupný zdrojáky. K něčemu takovému by byl ale potřeba nějaký 
ostřílený OpenGL coder.

- ani naše znalosti 3D výpočtů na C64 nejsou kdyvíjaký, já jsem schopen
nakódovat jen nějaký jednoduchý vectory. Že bych je mohl počítat v C++ 
na PC by nebyl až takový posun. Možná bych teoreticky zvládl hru typu 
Driller, která by se počítala rychle. Ale něco (graficky) rozsáhlešího,
např. něco jako MOOD by se mi možná už napodařilo.


Tak kdybyste někdo měl nápad, co by se dalo udělat, když by PC od C64 
převzalo nějaký složitý výpočty, tak směle do toho. Můžu poskytnout
 info 
ohledně té komunikace po USB.


LHS
 
[2013/1 (22)] [2013/5 (8)] [2013/11 (3)]


[2012 (5)] [2013 (33)]