Konference: Počítač SHARP MZ-800 a emulátory

Od: Michal Hučík
Datum: 21.9.2007 13:36
Předmět: Re: dalsi vyvoj emulatoru


Miroslav Hajda (sharpemu tu byla ta zakroucena vec pandora.cz) napsal(a):
> Svého času jsem se také chtěl zapojit do vývoje Zdeňkova emulátoru a
 kromě některých funkcí jako například vykreslovaní bez DirectX (tehdy
kvůli Wine) a bez borderu jsem se rozhodl zkusit rozdělit emulátor na
samostatná zařízení (tedy bod 3), která by se k hlavní aplikaci
připojovala ve formě modulů... Bohužel jsem tehdy (kromě zpomalení
vykreslování) narazil v Delphi na až příliš obtížně překonatelné
překážky souvisejícími s bugem RecreateWND... :-(
>   

Rozdeleni emulatoru na jednotlive periferie je asi prece jen trochu neco 
jineho, nez uvadim v bodu 3. Videl bych to spis tak, ze si v konfiguraci 
emulatoru zaregistruju nejaky socket, do ktereho pak bude emulator v 
taktech posilat obsah MZ sbernice. Jakykoliv externi proces pak muze na 
tomto socketu poslouchat a odpovidat, s tim, ze samozrejme musi 
akceptovat interni hodiny - vse je samozrejme hodne zavisle na tom jak 
to vlastne nyni vypada uvnitr emulatoru.
Jinak co se tyka wine, tak multiplatformni pojeti je v podstate bod 4), 
ale o tom uz jsem si kdysi davno nejaky mail se Zdenkem Adlerem vymenil, 
tak jsem to ted ani neuvadel.

> Otázkou je, zda si svým příspěvkem chtěl o vytvoření daných funkcí
pouze požádat Zdeňka, či případně sám nabízíš, že přidáš svou
ruku k dílu... ;-)
>   
Samotne closed-source pojeti emulatoru uz tak nejak samo o sobe odpovida 
na vasi otazku :) Kazdopadne si ale myslim, ze i takoveto namety jsou 
velkym prinosem pro dalsi vyvoj.
Zivim se jako programator, na cemz ma prave MZ800 nemaly podil. Za tech 
par let jsem byl nucen vystridat spousty jak serioznich, tak i celkem 
obskurnich programovacich jazyku, i operacnich systemu - bohuzel ani 
windows, ani deplhi mezi nimi nefiguruje :)
Kazdopadne uz jsem uvazoval nad tim, ze bych zkusil napsat assembler 
kompiler pro Z80 z bodu 1) - teda kdo vi, mozna ze uz i nejaky existuje. 
Ja bych ho zkusil napsat treba v perlu, nebo v pythonu :) Ale i tak 
stale nemam zpusob jak dostat zkompilovana binarni data do pameti 
emulatoru ... Mozna tak pres snapshot, ale to je celkem priserna cesta. 
Opet by to tu chtelo mit nejake API pres ktere by to tam slo dostat, pak 
by se skutecne mohl vyvoj utilit k emulatoru posouvat dal bez zavislosti 
na samotnem jeho jadru.

S pozdravem -
    Michal Hucik


Ostatní příspěvky vlákna:

 
[2007/1 (22)] [2007/2 (7)] [2007/3 (14)] [2007/5 (3)] [2007/7 (5)] [2007/8 (4)] [2007/9 (56)] [2007/10 (44)] [2007/11 (40)] [2007/12 (6)]


[1999 (1)] [2000 (168)] [2001 (733)] [2002 (459)] [2003 (654)] [2004 (224)] [2005 (105)] [2006 (182)] [2007 (201)] [2008 (294)] [2009 (363)] [2010 (782)] [2011 (522)] [2012 (642)] [2013 (442)]